• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79748
+
-

اجرای طرح  «نشاط اجتماعی» در مراکز آموزشی یزد

طرح نشاط اجتماعی در واحدهای آموزشی استان یزد در آستانه سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش،دانش آموزان و فرماندهان انتظامی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی استان یزد، بهبود نظم و امنیت در محیط‌های آموزشی و پاکسازی مراکز علمی از ناهنجاری‌های اجتماعی را از اهداف این طرح ذکر کرد.سرتیپ محمدرضا میرحیدری افزود: در اجرای این طرح که به مدت ۱۲ روز ادامه دارد، نیروهای شهرداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، راه و شهرسازی، دادگستری، سپاه و آموزش و پرورش استان همکاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: برخورد جدی با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و ساماندهی مغازه‌هایی که در اطراف مراکز علمی و دانشگاهی فعالیت دارند از برنامه های مهم طرح است.
فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: فراهم‌سازی بستری مناسب برای دانش آموزان و تربیت آنها به عنوان یک ضرورت مهم اجتماعی مد نظر مسئولان است که همه سازمان‌ها در اجرای این طرح و زمینه‌سازی فضایی آرام و به دور از عوامل ناهنجاری باید همکاری لازم را داشته باشند.

میرحیدری به اهمیت تعلیم و تربیت و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی در اجرای برنامه‌های مورد نیاز نسل جوان در استان تاکید کرد.
استان یزد براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت داشت که ۸۵ درصد در۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می کردند. براساس تازه‌ترین گزارش‌ها  در حال حاضر ۸۷ درصد در شهر و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند .

 همچنین امروز معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی  ۹۹ - ۹۸  نسبت به سال گذشته 5/6درصد رشد دارد تعداد آنها را ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر ذکر کرد.
علیرضا مصباح فر در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان دوشنبه همزمان با اول مهرماه در ۱۱ هزار و 8 کلاس درس و در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی مستقل و ضمیمه سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید